Moederdag actie Defensie
I love mama
Defensie publiceerde op Moederdag, in De Telegraaf een -advertentie waarin militairen een persoonlijk bericht sturen aan hun moeder. Hiermee laat Defensie zien dat ook de zorg voor het thuisfront haar verantwoordelijkheid is.
De afgelopen week bood Defensie alle uitgezonden militairen de mogelijkheid om hun moeder voor Moederdag een persoonlijk bericht te sturen. Er kwamen ruim 225 boodschappen binnen vanuit Afghanistan, Bosnië, Burundi, Curaçao, Irak en Somalië. De berichten zijn via de post bij alle moeders bezorgd en staan op moederdag in het dagblad.
De actie maakt onderdeel uit van de campagne ‘De verantwoordelijkheid van Defensie’ die in januari 2009 startte.
Ze is specifiek gericht op de achterban van de (toekomstige) militair en moet ervoor zorgen dat deze doelgroep beter geïnformeerd wordt over Defensie als werkgever.
Opdrachtgever
Defensie
Expertise
Concept
Grafisch ontwerp
Bureau
BVH
Jaar
2009